در اين مطلب ويژه در مورد يک نرم افزار ايراني قصد داريم با شما صحبت کنيم در ادامه همراه وبلاگ ما باشيد
نرم افزار crm ابزاري براي به ثمر رساندن استراتژيهاي CRM سازمان است. بنابراين بدون در نظر گرفتن هدف CRM در سازمان و سپس مدلسازي صحيح آن به فراخور نيازهاي هر سازمان و همچنين بدون بهکارگيري بهروشها و تجربيات موفق سازمانها، نبايد انتظار تحقق کامل اهداف حوزه مديريت ارتباط با مشتري سازمان را داشته باشيم.
يک نرم افزار CRM قدرتمند بايد قادر باشد تا تمامي نيازهاي تعاملاتي (مديريت يکپارچه کليه کانالهاي ارتباطي سازمان)، عملياتي (مديريت يکپارچه کليه امور بازاريابي، فروش و خدمات سازمان) و تحليلي (داشبوردها و گزارشات تحليلي صحيح، دقيق و در لحظه) را به صورت جامع، يکپارچه و هوشمند، با بهکارگيري آخرين دستاوردهاي تکنولوژيکي مرتفع سازد. يک نرم افزار CRM خوب نه تنها بايد نيازهاي امروز سازمان را پوشش دهد بلکه بايد تمامي نيازهاي آتي سازمان را با انعطافپذيري بالا و با قابليت توسعه و بهبود مستمر مرتفع نمايد تا از مسير پيشرفت تکنولوژي و فناوريهاي جديد جا نماند.
اهميت مديريت ارتباط با مشتري و نرم افزار CRM براي کسب و کارها بر کسي پوشيده نيست. سيستمهاي CRM ميتوانند نقشي مؤثر در راستاي تحقق اهداف رقابتي کسب و کارها و سودآوري بيشتر ايفا نمايند. برخورداري از استراتژي درست CRM، آموزش پرسنل، پذيرش کاربران، همراهي و همکاري مديران عالي، مياني و عملياتي، شناخت درست از نيازمنديها و انتخاب نرم افزار مناسب از جمله عواملي است که در اين مسير بايد اکيدا مورد توجه قرار گيرند، در غير اين صورت هر يک از اين عوامل به تنهايي ميتوانند موفقيت پيادهسازي سيستمهاي CRM را به چالش بکشند.
راهکار حرفهاي ارتباطات سازماني
نرم افزار CRM تمام دادههاي مشتريان را در يک پايگاه داده متمرکز گردآوري کرده و باعث ميشود تا ديد جامعي از آنان شکل گيرد. سازمانها از سيستمهاي CRM استفاده ميكنند تا اطمينان حاصل نمايند كه دادههاي تماس و تعامل آنان با مشتريان (و بالعکس) در هر زماني به آساني قابل يافتن، طبقهبندي و اصلاح هستند. ذينفعان ميتوانند به صورت سلسله مراتبي در يک شرکت يا سازمان واحد ذخيره شوند و به تيمهاي فروش نماي کلي از نحوه تعامل با کليه کارمندان مربوط به يک مشتري را ارائه دهند.
راهکار حرفهاي خلق بينش، سنجش فعاليتهاي بازاريابي و ارتقاي ROI
مهمترين عامل جهت بهرهگيري از نرم افزار CRM در تيمهاي بازاريابي شرکتها، اجراي کمپينها مطابق برنامهريزيهاي انجام شده و دريافت اطلاعات مربوط به بازخوردهاي هر کمپين و درج آن در سامانه CRM شرکت است. بدين ترتيب که بتوان نرخ بازگشت (ROI) کمپين مربوطه را محاسبه نموده و براي دفعات بعد برنامهريزي بهتري براي آن داشت.
تيمهاي موفق بازاريابي از اين طريق دائما در حال بهبود برنامههاي بازاريابي و کمپينهاي خود هستند و ارتباط تنگاتنگي با تيمهاي فروش براي اطلاع از بازخوردهاي کمپينها دارند. از طرف ديگر، فرآيندهاي اطلاعرساني در بازاريابي از جمله دعوت نامهها، همايشها، تخفيفات، جشنوارهها و . از طريق
راهکار حرفهاي افزايش فروش
CRM به طور سنتي ابزاري براي تسهيل فرآيند فروش است و اطلاعات و آگاهيهاي لازم را در طي فرآيند فروش به مديريت و واحد فروش ارائه ميدهد. نماي همه جانبه (ديد 360 درجه) از مشتري به تيمهاي فروش کمک ميکند تا تصميمات دقيقتري را اتخاذ نمايند. اين ابزارها کارايي و اثربخشي سازماني را براي پيگيري اطلاعات مربوط به مشتري افزايش داده و به پرسنل فروش اين امکان را ميدهد تا روي کارهاي خود، به بهترين وجه تمرکز کنند.
پرسنل فروش تعاملات خود با مشتريان را در قالب يادداشتها يا مکالمات انجام شده در نرم افزار CRM ثبت و ضبط ميکنند تا براي دفعات بعد که قصد رجوع به اين اطلاعات را دارند، راحتتر به تاريخچه قبلي دسترسي داشته باشند. استفاده از امکاناتي همچون يادآوري زمانهاي پرداخت يا موعد پشتيباني محصولات، کمک زيادي به افزايش سرعت و عملکرد آنها خواهد کرد. از طرفي مديران فروش و مديران بالادستي، با مشاهده سوابق قبلي و گزارشات عملکردي، اهداف پيشبيني شده را رصد ميکنند که در نتيجه ميتوان مسير طي شده را جهتدهي کرده تا به اهداف از قبل برنامهريزي شده دست يابند.
آشنايي بيشتر با راهکار فروش
راهکار حرفهاي بهبود فرايند خدمات
ارائه خدمات پشتيباني مناسب و در زمان درست، جزء جداييناپذير تعهدات شرکتها براي محصولات يا خدمات ارائه شده است، از اين رو، تسهيل فرآيند خدمترساني به مشتريان اهميت زيادي خواهد داشت.
ارائه خدمات از کانالهاي ترجيحي مشتريان و کوتاه کردن فرآيند ارائه خدمت، يکي از دغدغههاي مهم مديران اجرايي محسوب ميشود. پيگيري موردهاي خدماتي مشتريان، پاسخگويي به سؤالات و ابهامات آنان، ايجاد پايگاه دانش و برقراري ارتباط مؤثر با مشتريان از جمله موضوعاتي است که در بخش خدمات نرم افزار crm مورد توجه قرار ميگيرد.
راهکار حرفهاي ارائه خدمات موبايلي
سيستم مديريت اپليکيشن موبايل مشتريان appSys با فراهم آوردن محيطي براي توسعه انواع اپليکيشنهاي موبايل جهت دستههاي مختلف ذينفعان سازمان و کانال ارتباطي، کاربردي خواهد بود، تا ذينفعان در هر زمان که نياز داشته باشند اقدام به تعامل با سازمان نمايند. اين سيستم در يکپارچگي با سيستم CRM سامانه هاي مديريت پياده خواهد شد، به اين معني که تمام سرويسهاي موجود در نرم افزار مديريت ارتباط با مشتري از طريق اپليکيشن قابل ارائه بوده و با افزودن هر راهکار به بستر CRM ميتوان متناسب با آن، اپليکيشن را توسعه داد و خدمت جديد را در زمان کوتاهي در اختيار مشتريان قرار داد.
اپليکيشن موبايل مشتريان بر پايه دو پلتفرم اندرويد و iOS و تحت قالبهاي پيش فرض App سامانههاي مديريت طراحي خواهد شد و در يکپارچگي با بستر CRM سازمان فعال خواهد بود. کليه ارتباطات از طريق اپهاي موبايل با سرور CRM به صورت آنلاين انجام ميشود. لذا لازم است که کليه کاربران اپليکيشن (مشتريان) براي دريافت خدمات به بستر اينترنت متصل باشند.
نرم افزار CRM شرکت سامانههاي مديريت بر روي چه پلتفرمي توسعه داده شده است؟
شرکت سامانههاي مديريت نرم افزار CRM را بر روي يکي از بهترين پلتفرمهاي حال حاضر CRM، يعني دايناميک CRM مايکروسافت و آخرين نسخه آن (Dynamics 365) توسعه داده است. دايناميک 365 تمامي اطلاعات مشتريان اعم از فرايندهاي بازاريابي آنها، محصولات و خدمات خريداري شده و همچنين نوع خدمات ارائه شده به آنها را يکجا بر روي پروفايل مشتري به نمايش ميگذارد که اين خود باعث ديد کلي بهتري نسبت به آنها ميشود. به کمک بهبود تعاملات با مشتريان، خدمات بهتري به آنها ارائه خواهد شد که اين خود باعث افزايش رضايتمندي مشتري، افزايش خريد او و وفاداري به برند ميشود به علاوه اينکه با خودکارسازي برخي از فرايندهاي فروش و بازاريابي، کسبوکارها ميتوانند کارايي خود را بالا برده و همچنين در زمان و هزينه صرفهجويي نمايند.
قابليتهاي اپ موبايل يکپارچه با نرم افزار سي آر ام باعث ميشود تا خدماترساني به مشتريان در هر زمان و مکاني ميسر باشد که بدين ترتيب فرصتهاي بيشتري براي کسبوکارها ايجاد خواهد شد. قابليتهايي که در بخش CRM تحليلي در نظر گرفته شده است به سازمانها کمک خواهد کرد تا گزارشات و داشبوردهاي مديريتي بهموقع و بهروزي را براي کمک به فرايندهاي تصميمگيري داشته باشند و در دنياي رقابتي امروز با سرعت بيشتري به سمت اهداف سازماني خود حرکت نمايند.
crm ,افزار ,نرم ,مديريت ,سازمان ,مشتريان ,نرم افزار ,افزار crm ,سازمان و ,ارتباط با ,و در ,اپليکيشن موبايل مشتريان
درباره این سایت